flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Великоолександрівський районний суд Херсонської області

04.08.2017 року набув чинності закон, яким посилено адміністративну та кримінальну відповідальність за жорстоке поводження з тваринами

08 серпня 2017, 10:37

В Україні посилено адміністративну та кримінальну відповідальність за жорстоке поводження з тваринами, їх мордування, вбивства, нацькування тварин одна на одну, а також пропаганду цього у суспільстві.

Відповідний закон «Про внесення змін у деякі законодавчі акти України щодо впровадження гуманного ставлення до тварин» сьогодні набуває чинності, передає «Закон і Бізнес».

Законом вносяться зміни до статті 89 КУпАП, статті 299 КК, а також уточнення визначення терміну «жорстоке поводження  з  тваринами» у законі «Про захист тварин від жорстокого поводження».

Відтак, знущання над тваринами, що відносяться до хребетних, вчинене із застосуванням жорстоких методів або з хуліганських мотивів, а також нацькування зазначених тварин одна на одну,

вчинене з хуліганських чи корисливих мотивів, караються арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років.

Ті самі дії, вчинені у присутності малолітнього, караються обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк. А якщо ці діяння вчинені з особою жорстокістю, або якщо вони призвели до каліцтва чи загибелі, або вчинені групою осіб, караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років.

Президент хоч і підписав закон, але зазначає, що «пропонованими Законом змінами до Кодексу України про адміністративні правопорушення розгляд справ про адміністративні правопорушення щодо жорстокого поводження з тваринами, відповідальність за які встановлена статтею 89 названого Кодексу, віднесено до компетенції як районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів, так і органів Національної поліції України».

Глава держави зауважує, що згідно статті 242 КУпАП розгляд справ про такі ж адміністративні

правопорушення належить до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Тому відсутність розмежування компетенції стосовно розгляду таких справ на практиці може призвести до виникнення спорів між суб'єктами владних повноважень.

Крім того, статтею 299 КК (в редакції Закону № 2120-VIII) передбачено, що жорстоке поводження з тваринами, вчинене з особливою жорстокістю або у присутності малолітнього чи неповнолітнього, або щодо двох і більше тварин, або повторно, або групою осіб, або активним способом, карається позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років.

Відтак жорстоке поводження з тваринами за наведених обтяжуючих обставин відповідно до статті 12 КК є тяжким злочином. За правовою ж позицією КСУ, покарання за злочин повинно бути домірним злочину; передбачений законом склад

злочину та рамки покарання мають відповідати один одному (Рішення КСУ від 2 листопада 2004 року № 15-рп/2004).

Президент також наголосив на необхідності уточнення складу злочинів, передбачених частинами другою і третьою нової редакції статті 299 КК, оскільки названі частини за один і той самий злочин — жорстоке поводження з тваринами, вчинений у присутності малолітнього чи неповнолітнього, передбачають різні види покарання. До того ж редакція частини третьої потребує узгодження зі статтею 67 цього ж Кодексу, у якій серед обставин, що обтяжують покарання, відсутня така обставина, як вчинення злочину активним способом.

У зв'язку з викладеним Президент пропонує вжити невідкладних заходів щодо підготовки необхідних законодавчих пропозицій та внести в установленому порядку на розгляд Верховної Ради відповідний законопроект.

 

 

Джерело: ЗіБ