Для успішності реформи в Україні необхідно близько 3000 приватних виконавців, але остаточну кількість визначить конкуренція між ними. Як наслідок, кількість державних виконавців буде скорочуватись.
Про це в інтерв'ю UBR заявив заступник міністра юстиції з питань виконавчої служби Сергій Шкляр, передає видання «Закон і Бізнес».
«Наші європейські консультанти вважають, що ідеальне співвідношення — 1 приватний виконавець на 100 тис. населення. Але країни відрізняються рівнем економічного розвитку, і рівнем правової культури. Десь — 13 осіб на 100 тис., десь — 6-9 осіб. У Нідерландах, де до речі, всі виконавці приватні, працюють 900 чоловік на 17 млн громадян. І тільки невелика група державних службовців податкових відомств займається стягненням податкових боргів. Експерти, які працюють над нашим проектом,
вважають, що для успіху реформи необхідно близько 3000 приватних виконавців», — розповів заступник міністра.
При цьому він зазначив, що по мірі появи приватних виконавців, залежно від їх працездатності і того, який обсяг роботи вони заберуть на себе, розвантаживши держструктуру, кількість державних виконавців точно буде скорочуватися.
«Не через рік. Можливо, в перспективі 3-5 років. Не виключаю, що в якомусь вигляді державна служба залишиться так як є певні категорії виконавчого провадження, які необхідно залишити за державою», — заявив С. Шкляр, відповідаючи на питання, коли держвиконавцям готуватися до скорочення.
Сергій Шкляр переконаний, що поява приватних виконавців за рік-два збільшить відсоток виконання рішень до 50%.
«Приватні виконавці будуть закріплені за округами. При цьому квот на округ немає. Практикувати у ньому зможуть всі, хто пройде відбір. Конкуренція покаже скільки необхідно виконавців в тій чи іншій області. Перший час, де буде 1-2 людини, а в деяких округах
будуть сотні. Все залежить від розвиненості регіону», — описав географічну прив'язку приватних виконавців заступник міністра.
Відповідаючи на питання, як уникнути ризиків зіткнення з несумлінним приватним виконавцем, заступник міністра юстиції зазначив: «Буде єдиний реєстр у нас на сайті з даними про наявність ліцензії, страхового полісу та його суми, адресами і часом роботи. Але ніяких незвичайних і репутаційних характеристик давати не будемо. Не маємо права. Хоча питання репутації дуже важливий для реформ».
Джерело: Закон і Бізнес